Praca Specjalista ds. Informatyki

Charakterystyka stanowiska

Specjalista ds. Informatyki to osoba zajmująca się mnóstwem procesów informatycznych w firmie. Między innymi kontroluje prawidłowe działanie systemów informatycznych w danej instytucji, jednocześnie dbając o jej rozwój i zapewnienie nowych technologii informatycznych. Oprócz tego Specjalista ds. Informatyki odpowiada za organizację napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych sprzętu a także za jej konserwację. Dodatkowo ma obowiązek przechowywać oraz porządkować pełną dokumentację serwisową. Może również prowadzić szkolenia dla innych pracowników z zakresu oprogramowania a także obsługi urządzeń.

Wymagania

Podstawowym wymaganiem jest posiadanie wykształcenia wyższego na kierunku informatycznym lub pokrewnym. Ważne przy rekrutacji przyszłych pracowników jest ich doświadczenie zawodowe ze specjalnym wskazaniem na systemy teleinformatyczne oraz informatyczne. Dodatkowymi cechami, którymi powinna się wyznaczać osoba na tym stanowisko to umiejętność pracy pod presją czasu, bardzo dobrej organizacji swoich obowiązków a także mile widziane są zdolności interpersonalne, które ułatwiłyby pracownikowi na nienaganne utrzymanie kontaktu z pracownikami innych szczebli.

Warunki pracy

Praca na tym stanowisku głównie opiera się na pracy wykonywanej przed ekranem komputera w trybie siedzącym. Polega dodatkowo na nawiązywaniu kontaktów z innymi pracownikami ale także na rozwiązywaniu bieżących problemów związanych z systemem teleinformatycznym.

Możliwości zatrudnienia

Możliwość znalezienia posady funkcjonuje na różnych sektorach rynku, we wszystkich firmach wykorzystujących systemy teleinformatyczne.

Warunki finansowe

Pensja zależna jest od umiejętności danego pracownika, posiadanego wykształcenia, zdobytego doświadczenia oraz prestiżu firmy zatrudniającej.