Stanowisko Konsultant ds. Wsparcia Technicznego

Charakterystyka stanowiska

Stanowisko Konsultanta ds. Wsparcia Technicznego związane jest zazwyczaj z branżą IT. Konsultant głównie współpracuje z klientami i stara się doradzić im jak wykorzystywać technologię by osiągnąć zamierzone cele biznesowe. Musi w pełni rozumieć ich potrzeby w zakresie technologii i całej infrastruktury IT a także musi potrafić zastosować je, by przyśpieszyć wszelkie procesy biznesowe. Do podstawowych zadań osoby na tym stanowisku należy diagnozowanie i eliminowanie usterek zgłaszanych przez klientów jak i udzielanie im wsparcia, identyfikacja potrzeb oraz rejestracja i segregacja zgłoszeń.

Wymagania

W tym przypadku nie zawsze wymagane jest wykształcenie wyższe ze względu na to iż pracodawcy zapewniają pełny pakiet szkoleń mających na celu odpowiednie przygotowanie pracownika do wykonywania powierzonych obowiązków. Jednak posiadanie wyksztacenia wyższego może okazać się świetnym atutem dającym większe szanse na objęcie posady. Dodatkowymi wymogami są również: umiejętności komunikacyjne, interpersonalne, doświadczenie w pracy z klientem, świetna organizacja własnej pracy oraz znajomość języków obcych.

Warunki pracy

Miejscem pracy może być gabinet bądź biuro, w niektórych przypadkach jest to sala z kilkoma stanowiskami. Praca odbywa się w ośmiogodzinnym systemie czasowym lub w systemie zmianowym. W niektórych sytuacjach występuje konieczność pracy po godzinach lub w godzinach nocnych. Szczególnie w przypadku firm współpracujących z klientami zagranicznymi.

Możliwości zatrudnienia

Możliwości zatrudnienia są najczęściej w większych firmach bazujących na branżach informatycznych i telekomunikacyjnych.

Warunki finansowe

Zarobki na danym stanowisku klasyfikują się ze względu na politykę finansową firmy, posiadane doświadczenie pracownika, osiągane wyniki a także posiadane umiejętności. Przewiywane są również premie za efektywną pracę.