Stanowisko Kierownik ds. Informatyki

Charakterystyka stanowiska

Pracownik na tym stanowisku zobowiązany jest dbać o rozwój wszelkich środków telinformatycznych firmy ale także o jej prawidłowe funkcjonowanie. Głównymi zadaniami jest utrzymywanie oraz zarządzanie sieciami LAN i WAN, określanie niezbędnych zasobów sprzyjających dobremu funkcjonowaniu firmy zgodnie z podjętym budżetem, określonymi terminami i celem przedsięwzięcia a także nadzór nad całym procesem tworzenia oprogramowania czy nadzór nad pracownikami i firmami współpracującymi. Prowadzi również relację z ważnymi klientami, kreuje wizerunek firmy oraz zajmuje się rozmowami handlowymi.

Wymagania

Preferowane wykształcenie Kierownika ds. Informatyki to na pewno wyższe, informatyczne bądź techniczne, dodatkowo wymagane są certyfikaty potwierdzające umiejętność zarządzania projektami IT (np. PRINCE 2). Ważnym atutem, który jest brany pod uwagę to znakomita znajomość technologii: aplikacji-Java, PHP; baz danych- MS SQL Server, MySQL, Oracle; systemów: Windows Server, Linux. Oprócz tego istotne jest także doświadczenie kandydata ale i umiejętności interpersonalne, analityczne oraz kreatywne i dynamiczne podejście do obowiązków.

Warunki pracy

Stanowisko pracy to zazwyczaj gabinet lub biuro, ewentualnie teren jeśli wynika z obowiązku nawiązywaia kontaktu z kontrahentami. Praca jest typowo umysłowa i indywudalna. Ze względu na swój dynamiczny charakter, zawód ten wymaga stałego doszkalania się i podnoszenia swoich kwalifikacji. Dla takiego pracownika przewidywana jest szansa awansu.

Możliwości zatrudnienia

Zatrudnienie możliwe jest zwykle w firmach nowszych technologii. Najczęściej to stanowisko spotkać można w międzynarodowych przedsiębiorstwach, głównie w branży teleinformatycznej.

Warunki finansowe

Płaca osoby na tym stanowisku uwarunkowana jest zazywczaj od organizacji czy wielkości działu w którym jest zatrudniony. Pracownik może otrzymać różnego rodzaju dodatki do wynagrodzenia typu: telefon komórkowy, laptop, samochód służbowy czy różnego rodzaju szkolenia i kursy.