Bezpośrednie poszukiwania
Poszukiwanie kandydatów na stanowiska techniczne, handlowe oraz menadżerów poprzez wykorzystanie nowoczesnych narzędzi pozwalających na dokładne zrozumienie potrzeb klienta oraz potrzeb i aspiracji kandydata. W procesie rekrutacji IT bierze udział konsultant wiodący oceniający kompetencje techniczne oraz analizujący potrzeby klienta i aspiracje oraz postawę kandydata oraz zespół wspierający składający się z wysoko wykwalifikowanych researcherów.
Harmonogram procesu rekrutacyjnego
Harmonogram został podzielony na cztery główne etapy , każdy z etapów ma za zadanie znaleźć najlepszych kandydatów na dane stanowisko.
Pierwszy etap:
- Budowa listy najlepszych dróg dotarcia do kandydatów w których TeamQuest będzie poszukiwać kandydatów (zgodnie z najlepszą wiedzą o rynku pracy i potencjalnych kandydatach),
- Konsultacja stworzonej listy z klientem,
- Budowa zespołu projektowego składającego się z 1 konsultanta oraz reasercherów,
- Analiza bazy oraz „networkingu” pod względem potencjalnych kandydatów,
- Aktywne poszukiwania potencjalnych kandydatów przez research'erów,
- Koniec pierwszego tygodnia – analiza życiorysów które napłynęły.
Drugi etap:
- Rozbudowa listy kanałów dostępu do kandydatów w ramach których będą prowadzone aktywne poszukiwania kandydatów,
- Intensyfikacja działań research'erów,
- Umawianie spotkań z najlepszymi kandydatami,
- Pierwsze spotkania konsultanta prowadzącego z najlepiej rokującymi kandydatami.
Trzeci etap:
- Kontynuacja poszukiwań kandydatów,
- Analiza napływających CV przez konsultanta prowadzącego,
- Kontynuacja spotkań z najlepiej rokującymi kandydatami,
- Przekazania pierwszych CV wraz z uwagami konsultanta Firmie Klienta.
Czwarty etap:
- Kontynuacja poszukiwań,
- Intensywne spotkania konsultanta prowadzącego z najlepszymi kandydatami,
- Przekazanie krótkiej listy kandydatów Klientowi,
- Spotkania przedstawicieli Klienta z rekomendowanymi kandydatami.
Adaptacja w organizacji
Przygotowanie nowo zatrudnionego pracownika do efektywnej pracy w zespole. W trakcie procesu pracownik uświadamia sobie kulturę organizacyjną nowego pracodawcy, odnajduje skuteczniejsze metody komunikacji ze współpracownikami oraz skuteczniej planuje i realizuje powierzone zadania. Istotnym elementem adaptacji jest monitoring efektów pracy oraz poziomu zadowolenia pracownika z nowego miejsca pracy co przyczynia się do zmniejszenia ryzyka odejścia oraz znaczny wzrost efektywności.