CASE STUDY:
Jak marketing rekrutacyjny pozwala dotrzeć do kandydatów ze znajomością specyficznych języków obcych

W poniższym Case Study przedstawimy nasze sposób, w jaki podeszliśmy do znalezienia kandydatów, którzy musieli znać specyficzne języki obce. Dzięki działaniom marketingu rekrutacyjnego, znaleźliśmy kilkanaście takich osób, z których najlepsi zostali zatrudnieni.

Z tego Case Study dowiesz się:

  • Kim jest nasz Klient?
  • Jaki był problem, który mieliśmy rozwiązać?
  • Jakie były wyzwania w tym procesie?
  • Jak wyglądał proces rekrutacji?
  • Jaki był efekt dla naszego Klienta?

Kim jest nasz Klient?

Naszym klientem jest duża firma polski oddział międzynarodowej firmy logistycznej działająca na rynkach światowych. W samej Polsce zatrudnia prawie 500 osób i ma oddziały w kilkunastu lokalizacjach. W naszym kraju działa od prawie 30 lat. Firma stawia na terminowość, bezpieczeństwo i jakość usług dla swoich klientów. Obsługuje kontrahentów m.in. z branży motoryzacyjnej, rolniczej, przemysłowej, medycznej, AGD, hi-tech i wielu innych.

Porozmawiajmy, jak możemy wesprzeć Twoje rekrutacje

Wyrażam zgodę TeamQuest Sp. z o.o. na przetwarzanie moich danych osobowych w celu marketingu produktów i usług własnych TeamQuest, w tym na kontaktowanie się ze mną w formie połączenia telefonicznego lub środkami elektronicznymi.
Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest TeamQuest Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (00-814), ul. Miedziana 3a/21, zwana dalej „Administratorem".
Jeśli masz jakiekolwiek pytania odnośnie przetwarzania przez nas Twoich danych, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych (IOD). Do Twojej dyspozycji jest pod adresem e-mail: office@teamquest.pl.
W jakim celu i na jakiej podstawie będziemy wykorzystywać Twoje dane? Dowiedz się więcej

Jaki był problem, który mieliśmy rozwiązać?

W związku ze współpracą z podwykonawcami i klientami z różnych krajów, poszukiwane są osoby płynnie posługujące się różnymi językami obcymi – m.in. włoskim, hiszpańskim, francuskim czy tureckim.

Praca ma charakter hybrydowy i wymaga regularnej obecności w biurze w jednym z miast wojewódzkich. Ponadto wymagana jest minimum komunikatywna znajomość języka polskiego oraz chęć rozwijania się w branży TSL.

Jakie było wyzwanie

W procesie rekrutacji pierwszym i podstawowym wyzwaniem było dotarcie do kandydatów, którzy biegle posługują się językiem obcym. Takie osoby, albo w ogóle nie korzystają z polskojęzycznych jobboardów, albo nie szukają pracy w kategorii TSL.

Jak wyglądał proces rekrutacji

Pierwszym krokiem było stworzenie persony, a w zasadzie dwóch person idealnego kandydata. Ponieważ kluczową rolę odgrywały kompetencje językowe, idealnym rozwiązaniem byłoby znalezienie native speakera, który mieszka w mieście, w którym jest biuro Klienta. Warto jednak zauważyć, że nie każdy native speaker ma pozwolenie na pracę w Polsce. Świetnie to widać na przykładzie języka hiszpańskiego – osoby, które posiadają obywatelstwo Hiszpanii, jako obywatele Unii Europejskiej mają pełen dostęp do polskiego rynku pracy. Jednak mieszkańcy Ameryki Łacińskiej nie mają takiej możliwości i w ich przypadku procedura uzyskania odpowiedniego dokumentu jest dłuższa i skomplikowana.

Drugą personą, którą stworzyliśmy była osoba, która kończyła studia językowe (w tym licencjat) i chce zmienić pracę w szkole językowej na stabilniejszą, ale taką, w której może wykorzystywać zdobyte umiejętności. Niestety, w przypadku niektórych języków, nie było w okolicy uczelni realizujących program nauki danego języka (np. italianistyka).

W związku z tym, postawiliśmy na płatne kampanie na Social Mediach. Ze względu na ograniczenia związane z zapobieganiem dyskryminacji w ogłoszeniach dotyczących zatrudnienia niemożliwe było targetowanie behawioralne oraz tworzenie grup lookalike. Musieliśmy zatem postawić na inne sposoby dotarcia do odpowiedniego kandydata.

Założyliśmy zatem trzy kluczowe elementy targetowania:
  • lokalizacja pozwalająca na łatwy dojazd do siedziby firmy,
  • atrakcyjne grafiki w języku obcym, który był przedmiotem ogłoszenia,
  • zainteresowanie poszukiwaniem pracy.

Dodatkowo postawiliśmy na kampanie, których celem było wypełnienie prostego formularza kontaktowego m.in. z kluczowymi pytaniami. Pozwoliło to na wstępną selekcję pod kątem wymaganych umiejętności i skontaktowanie się tylko z wybranymi Kandydatami. Pozwoliło to na bardzo dużą skuteczność w odpowiednich rekomendacjach.

Kampanie były ograniczone czasowo. Budżety dostosowano odpowiednio do szacowanych wielkości grup docelowych oraz długości trwania kampanii.

3 najważniejsze powody dlaczego warto zlecić nam proces rekrutacyjny

Success Fee

Płacisz tylko, jeśli podpiszesz umowęz naszym Kandydatem.

Gwarancja

W przypadku odejścia pracownika, powtarzamy proces.

Brak wyłączności

Możesz zamykać proces kandydatami z innych źródeł

Efekt dla klienta

Dzięki tak przeprowadzonemu procesowi, Klient dostał na każde stanowisko idealnie dopasowanych Kandydatów w przeciągu kilku dni roboczych. Pierwsi Kandydaci byli wysyłani już po jednym (1!) dniu trwania kampanii.

Efektem tych działań było zatrudnienie siedmiorga kandydatów, m.in. z niemieckim, francuskim, hiszpańskim, ale również tak egzotycznymi językami jak tamilski.

Porozmawiajmy, jak możemy wesprzeć Twoje rekrutacje

Wyrażam zgodę TeamQuest Sp. z o.o. na przetwarzanie moich danych osobowych w celu marketingu produktów i usług własnych TeamQuest, w tym na kontaktowanie się ze mną w formie połączenia telefonicznego lub środkami elektronicznymi.
Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest TeamQuest Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (00-814), ul. Miedziana 3a/21, zwana dalej „Administratorem".
Jeśli masz jakiekolwiek pytania odnośnie przetwarzania przez nas Twoich danych, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych (IOD). Do Twojej dyspozycji jest pod adresem e-mail: office@teamquest.pl.
W jakim celu i na jakiej podstawie będziemy wykorzystywać Twoje dane? Dowiedz się więcej