CASE STUDY:
Czy Kandydat powinien być perfekcyjny czy idealny?
Z tego Case Study dowiesz się:
- Kim jest nasz Klient?
- Jaki był problem, który mieliśmy rozwiązać?
- Jakie były wyzwania w tym procesie?
- Jak wyglądał proces rekrutacji?
- Jaki był efekt dla naszego Klienta
Kim jest nasz Klient?
Firma Archer specjalizuje się w oferowaniu zaawansowanych rozwiązań informatycznych, zapewniając bezpieczeństwo i wydajność infrastruktury IT. Zespół składa się z doświadczonych specjalistów, których wiedzę potwierdzają certyfikaty, takie jak CCIE od Cisco. Firma oferuje szeroki zakres usług, w tym cyberbezpieczeństwo, wspieranie pracy zespołowej, inteligentne sieci, outsourcing oraz integrację systemów IT. Archer jest elastyczny i dostosowuje swoje usługi do specyfiki każdej organizacji, dążąc do zwiększenia wydajności, redukcji kosztów oraz poprawy bezpieczeństwa danych.
Jaki był problem, który mieliśmy rozwiązać?
W związku z rozwojem organizacji, Klient poszukiwał osoby, która będzie mogła wesprzeć zespół sprzedaży w roli Key Account Managera. Wyzwaniem było znalezienie osoby, która miała doświadczenie w sprzedaży wysoko wyspecjalizowanych usług IT. Firmie Archer zależało na rasowych handlowcach, którzy jednak potrafiliby dobrze diagnozować potrzeby ich Klientów, a nie tylko opierać swój warsztat na prezentacji i unikaniu konkretu. Zostało to nazwane „nawijaniem makaronu na uszy”.
Jakie było wyzwanie
Dotychczasowe działania, w tym ogłoszenia na branżowych portalach czy poszukiwania poprzez portal LinkedIn, nie przynosiły odpowiednich rezultatów. Pozyskani kandydaci nie spełniały oczekiwań, jakie firma miała wobec osoby, która miała objąć rolę Key Account Managera.
Jak przebiegała współpraca
Firma Archer zdecydowała się zaryzykować i powierzyć rekrutację TeamQuestowi. Wskazano dwa kluczowe czynniki, które skłoniły do podjęcia takiej decyzji: aktywny kontakt ze strony konsultanta TeamQuest oraz umowa na success fee – płatność jedynie w przypadku zatrudnienia kandydata poleconego przez agencję.
Aktywny kontakt ze strony Rekruterki TeamQuest był codziennością w tym projekcie. Zarówno z przedstawicielami Klienta, jak i z kandydatami. Otwarta i częsta komunikacja, chociaż czasem była odbierana jako męcząca, doprowadziła jednak do niewielkiej modyfikacji w oczekiwaniach, co do przyszłego pracownika. Twarde zarządzanie procesem rekrutacyjnym przez złożony z dwóch Rekruterek oraz Team Leadera zespół TeamQuest, pozwoliło na aktywny kontakt z kandydatami oraz, a może przede wszystkim, pilnowanie terminów. Dla agencji rekrutacyjnej było też bezcennym feedbackiem, dzięki któremu można było lepiej poznać profil idealnego kandydata.
W drodze konsultacji i urealniania oczekiwań wypracowano model, w którym część kompetencji i doświadczenia określono jako niezbędne, a dla części – określono poziom wystarczający. To pozwoliło na realne poszukiwania idealnych osób.
Doprowadziło to do znalezienia Kandydatki, która pomimo tego, że nie spełniała wszystkich wymogów formalnych, pasuje jednak do rzeczywistych wymagań Klienta wobec roli Key Account Managera. Kluczowe okazało się nastawienie na realizację planów, chęć głębszego rozwijania się w sprzedaży usług i rozwiązań IT oraz determinacja i zdecydowanie.
3 najważniejsze powody dlaczego warto zlecić nam proces rekrutacyjny
Success Fee
Płacisz tylko, jeśli podpiszesz umowęz naszym Kandydatem.
Gwarancja
W przypadku odejścia pracownika, powtarzamy proces.
Brak wyłączności
Możesz zamykać proces kandydatami z innych źródeł
Jakie są efekty biznesowe
Dzięki współpracy z TeamQuest udało się znaleźć Kandydatkę o odpowiednim mindsecie i wystarczającym doświadczeniu. Zatrudniona osoba przeszła już cykl onboardingowy i szkolenia wstępne i aktywnie reprezentuje firmę w kontakcie z jej Klientami. Wcześniejsze nieudane próby znalezienia idealnego kandydata odeszły w zapomnienie.
Podsumowując – idealny Kandydat wcale nie musi być perfekcyjny. Wystarczy, żeby był idealnie dopasowany. Rolą dobrego doradcy jest wypracowanie we współpracy z Klientem idealnego profilu i znalezienie odpowiedniej osoby.