Duży spływ z ogłoszeń o pracę nie daje odpowiednich kandydatów? Zobacz, co możesz zrobić w tej sytuacji!

W obecnej sytuacji na rynku pracy wiele firm staje przed wyzwaniem związanym z dużym spływem niskiej jakości CV z zamieszczonych w popularnych portalach ogłoszeń. Co zrobić w tej sytuacji? Poznaj historię naszego Klienta, który dzięki nam znalazł Architekta IT.

Z tego Case Study dowiesz się:

  • Kim jest nasz Klient?
  • Jaki był problem, który mieliśmy rozwiązać?
  • Jak wyglądał proces rekrutacji?
  • Jaki był efekt dla naszego Klienta

Kim jest nasz Klient?

Naszym Klientem jest firma Travactory sp. z o.o., która jest działem badań i rozwoju tix.nl, wiodącej i największej wyszukiwarki ofert lotów na rynku holenderskim. Obecnie firma rozszerza swoją działalność na nowe rynki, w tym Włochy, Hiszpanię, Belgię, Niemcy, Anglię, Polskę i Holandię. Siedziba znajduje się w Gdańsku. Travactory, jest 30-osobową firmą łączącą energię i zwinność start-upu z wiedzą i doświadczeniem dojrzałej organizacji. Od 2010 roku firma pomaga użytkownikom realizować marzenia o podróżach, umożliwiając wybór najkorzystniejszych połączeń lotniczych. Głównym produktem firmy jest wyszukiwarka lotów, która jest rozwijana wraz z kompatybilnymi i uzupełniającymi usługami, takimi jak rezerwacje hoteli, wynajem samochodów i przewodniki turystyczne, aby spełniać potrzeby klientów.

Porozmawiajmy, jak możemy wesprzeć Twoje rekrutacje

Wyrażam zgodę TeamQuest Sp. z o.o. na przetwarzanie moich danych osobowych w celu marketingu produktów i usług własnych TeamQuest, w tym na kontaktowanie się ze mną w formie połączenia telefonicznego lub środkami elektronicznymi.
Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest TeamQuest Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (00-814), ul. Miedziana 3a/21, zwana dalej „Administratorem".
Jeśli masz jakiekolwiek pytania odnośnie przetwarzania przez nas Twoich danych, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych (IOD). Do Twojej dyspozycji jest pod adresem e-mail: office@teamquest.pl.
W jakim celu i na jakiej podstawie będziemy wykorzystywać Twoje dane? Dowiedz się więcej

Jaki był problem, który mieliśmy rozwiązać?

W związku ze zmianą koncepcji wytwarzania oprogramowania konieczne było powiększenie zespołu o osobę z szeroką i głęboką, przekrojową wiedzą techniczną, która obejmowałaby nie tylko znajomość dotychczas wykorzystywanych języków i narzędzi, ale również mogłaby wyznaczać nowe kierunki rozwoju.

Ponadto planowana była migracja oprogramowania z własnych serwerów do rozwiązania chmurowego. Poszukiwano więc doświadczonego IT Architekta, który wyznaczyłby sposób realizacji tego zadania.

Jakie było wyzwanie

Na poziom trudności projektu składało się kilka istotnych czynników:
  • znalezienie osoby o odpowiednim stacku technologicznym,
  • znalezienie osoby, która mogłaby pracować hybrydowo w Gdańsku,
  • ograniczony budżet płacowy.

Dotychczasowe działania Klienta szły dwutorowo. Po pierwsze, zamieszczanie ogłoszeń w popularnych portalach z ofertami pracy. Pomimo spływu CV, nie znaleziono jednak odpowiedniej osoby, która wpisywałaby się w wymagany model kompetencyjny.

Drugą ścieżką działań była współpraca z innymi agencjami rekrutacyjnymi. Te działania również nie przyniosły spodziewanych rezultatów.

Jak wyglądał proces rekrutacyjny?

W procesie rekrutacji postawiliśmy na pogłębiony research w naszej bazie kandydatów (ok. 60 tysięcy aktywnie szukających pracy osób) wsparte poszukiwaniami na portalu LinkedIn oraz poszukiwanie poprzez rekomendacje.

Pierwszym wskaźnikiem, który pokazał, że idziemy w dobrą stronę była rekomendacja Kandydata, który bardzo dobrze wpisywał się w wymagania Klienta, lecz okazało się, że był wcześniej polecony przez inną agencję. Choć nie zdecydował się on przyjąć oferty, dla naszego zespołu rekrutacyjnego był to wyraźny sygnał, ze zmierzamy w dobrą stronę.

Kluczowa w tym momencie okazała się szeroka znajomość rynku. Kandydata, którego ostatecznie zatrudniono, znaleźliśmy w firmie, która przechodziła w tamtym czasie kłopoty i choć pracownicy nie mieli statusu #OpenToWork, to skłonni byli do rozmów o zmianie pracy.

W trakcie współpracy kilkukrotnie doprecyzowaliśmy wymagania i budżet do potrzeb Klienta.

3 najważniejsze powody dlaczego warto zlecić nam proces rekrutacyjny

Success Fee

Płacisz tylko, jeśli podpiszesz umowęz naszym Kandydatem.

Gwarancja

W przypadku odejścia pracownika, powtarzamy proces.

Brak wyłączności

Możesz zamykać proces kandydatami z innych źródeł

Efekt dla klienta

Dzięki zatrudnieniu Kandydata udało się dokonać migracji z rozwiązania on-permise do rozwiązania chmurowego oraz wielokrotnie potrafił wskazać nieoczywiste kierunku rozwoju oprogramowania. Choć na tym poziomie nie ma osób, które wpasowują się idealnie w 100 wymagania, zatrudniony Kandydat pomógł z rozwiązaniem bieżących wyzwań i wyznaczenie nowych kierunków rozwoju oprogramowania.

Dzięki współpracy z TeamQuest udało się znaleźć odpowiednią osobę na kluczowe stanowisko w kontekście rozwoju produktu IT.

- Polecam kontakt z Patrykiem Sitkiem. Jako nasz opiekun był bardzo zaangażowany, wychodził naprzeciw oczekiwaniom, był elastyczny. Zaczął od przedstawienia wyników researchu na lokalnym rynku, a finalnie doprowadził do zatrudnienia Kandydata u nas w firmie.
Jolanta Spodzieja
Rekruterka, Travactory

Porozmawiajmy, jak możemy wesprzeć Twoje rekrutacje

Wyrażam zgodę TeamQuest Sp. z o.o. na przetwarzanie moich danych osobowych w celu marketingu produktów i usług własnych TeamQuest, w tym na kontaktowanie się ze mną w formie połączenia telefonicznego lub środkami elektronicznymi.
Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest TeamQuest Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (00-814), ul. Miedziana 3a/21, zwana dalej „Administratorem".
Jeśli masz jakiekolwiek pytania odnośnie przetwarzania przez nas Twoich danych, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych (IOD). Do Twojej dyspozycji jest pod adresem e-mail: office@teamquest.pl.
W jakim celu i na jakiej podstawie będziemy wykorzystywać Twoje dane? Dowiedz się więcej